מדיניות החזרות וביטול עסקה
ביטול עסקת מכר מרחוק
עסקת מכר מרחוק היא עסקה שנעשית ללא נוכחות משותפת של הצדדים. מדובר בדרך כלל בעסקה באמצעות האינטרנט או הטלפון. במקרה כזה לא תמיד יש לצרכן הזדמנות נאותה לבחון את המוצר שרכש ועל כן הוקנו לו זכויות מיוחדות.
חוק הגנת הצרכן מקנה הגנה בעסקת מכר מרחוק, ומאפשר לצרכן לבטל את העסקה בתנאים מסוימים. סעיף 14ג לחוק הגנת הצרכן מאפשר לצרכן לבצע ביטול עסקה באופן חד-צדדי מיום עשיית העסקה ועד 14 יום מיום קבלת המוצר או מיום קבלת טופס גילוי לפי המאוחר מביניהם.
החוק אינו מאפשר ביטול עסקאות מכר מרחוק לרכישת:
טובין פסידים (מוצרי מזון, פרחים, תרופות וכיו"ב)
מוצרי מידע (תוכנות מחשב)
מוצרים שיוצרו במיוחד עבור הצרכן בעקבות העסקה
מוצרים שניתן לשכפל, להעתיק או להקליט שהצרכן פתח את אריזתם המקורית.
יובהר כאן כי לא ניתן לבטל עסקת מחשב נייח או נייד שהורכב ו/או יוצר על פי דרישות ספציפיות של הלקוח.
חוק הגנת הצרכן מקנה הגנה בעסקת מכר מרחוק, ומאפשר לצרכן לבטל את העסקה בתנאים מסוימים. סעיף 14ג לחוק הגנת הצרכן מאפשר לצרכן לבצע ביטול עסקה באופן חד-צדדי מיום עשיית העסקה ועד 14 יום מיום קבלת המוצר או מיום קבלת טופס גילוי לפי המאוחר מביניהם.
החוק אינו מאפשר ביטול עסקאות מכר מרחוק לרכישת:
טובין פסידים (מוצרי מזון, פרחים, תרופות וכיו"ב)
מוצרי מידע (תוכנות מחשב)
מוצרים שיוצרו במיוחד עבור הצרכן בעקבות העסקה
מוצרים שניתן לשכפל, להעתיק או להקליט שהצרכן פתח את אריזתם המקורית.
יובהר כאן כי לא ניתן לבטל עסקת מחשב נייח או נייד שהורכב ו/או יוצר על פי דרישות ספציפיות של הלקוח.
ביטול עסקה עקב פגם או אי התאמה
סעיף 14 ה(ד) בחוק הגנת הצרכן אומר כי במקרה של ביטול עסקה במכר מרחוק בשל פגם , המוכר אינו רשאי לגבות דמי ביטול. כמו כן, דמי משלוח המוצר לבית העסק חלים על המוכר. במקרה בו הצרכן מבקש לבטל את העסקה מפני שהמוצר פגום או מפני שהמוצר שסופק שונה מזה שהוזמן (אי התאמה), המוכר לא יכול לדרוש תשלום בגין ביטול העסקה, הובלה, או החזרת המוצר. כל מה שעל הצרכן לעשות הוא לשלוח הודעת ביטול ולציין כי המוצר פגום או שונה מזה שהוזמן, לפי המקרה.
במקרה בו הביטול נעשה שלא בעקבות פגם או אי התאמה, על הצרכן לשלם דמי ביטול בשיעור 5% מסכום העסקה או 100 ₪, לפי הנמוך מביניהם. המוכר לא יוכל לדרוש את עלות ההובלה לאספקת המוצר לצרכן (בהנחה שמחיר ההובלה כלול במחיר העסקה), אולם הצרכן צריך לדאוג להחזרת המוצר למוכר, ובתוך כך לשאת בהוצאות המשלוח.
בשני המקרים המוכר רשאי לתבוע מהצרכן לשלם לו את נזקו אם ערך המוצר פחת בשל הרעה משמעותית במצבו.
במקרה בו הביטול נעשה שלא בעקבות פגם או אי התאמה, על הצרכן לשלם דמי ביטול בשיעור 5% מסכום העסקה או 100 ₪, לפי הנמוך מביניהם. המוכר לא יוכל לדרוש את עלות ההובלה לאספקת המוצר לצרכן (בהנחה שמחיר ההובלה כלול במחיר העסקה), אולם הצרכן צריך לדאוג להחזרת המוצר למוכר, ובתוך כך לשאת בהוצאות המשלוח.
בשני המקרים המוכר רשאי לתבוע מהצרכן לשלם לו את נזקו אם ערך המוצר פחת בשל הרעה משמעותית במצבו.
אדם עם מוגבלות, אזרח ותיק או עולה חדש
עסקה שנערכה עם לקוח שהוא אדם עם מוגבלות, אזרח ותיק או עולה חדש, הלקוח יהיה רשאי לבטל את העסקה בתוך ארבעה חודשים מיום עשייתה, מיום קבלת המוצר או מיום קבלת המסמך המכיל את הפרטים האמורים בטופס הגילוי לפי העניין, לפי המאוחר. ובלבד שההתקשרות בעסקה כללה שיחה בין העוסק לצרכן, ובכלל זה שיחה באמצעות תקשורת אלקטרונית.
מעוניין לבטל את ההזמנה
לביטול עסקה שבוצע דרך האתר ניתן לפנות למייל info@mm-pc.co.il או בטופס המופיע למטה.
- יש לציין מספר הזמנה או ת.ז של מבצע ההזמנה
- שם מבצע ההזמנה
- 4 ספרות אחרונות של כרטיס האשראי דרכו בוצע העסקה
- סיבה לביטול העיסקה
- מספר טלפון בו אתם זמינים ליצירת קשר